MARC details
000 -LEADER |
campo de control de longitud fija |
02032naa a2200265 a 4500 |
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
AR-LpUFIB |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20240131170956.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
ta |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
230201s2007 xx do 000 0 eng d |
024 8# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES |
Número estándar o código |
DIF006167 |
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN |
Centro catalogador/agencia de origen |
AR-LpUFIB |
Lengua de catalogación |
spa |
Centro/agencia transcriptor |
AR-LpUFIB |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Díaz, Francisco Javier |
9 (RLIN) |
18936 |
245 10 - MENCIÓN DEL TÍTULO |
Título |
Learning objects in open source environments |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
ref_localidad@NULL : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Association for the Advancement of Computing in Education, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2007 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
1 archivo (111,6 KB) |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
Formato de archivo: PDF. -- Este documento es producción intelectual de la Facultad de Informática - UNLP (Colección BIPA/Biblioteca) |
520 ## - RESUMEN, ETC. |
Sumario, etc. |
In the recent years, e-learning has become most important due to the extended use of ITs. This has given place to several standards that allow the development of high-quality educational content. The SCORM content creation process requires a series of stages for the identification of learning objects and the incorporation of metadata and communication functions with LMS. Through this communication, it is possible to track the learner’s progress during the course. However, incorporating this communication is not a simple task, since to do so, it is necessary to know the standard implementation in detail. This article proposes an Open Source tool, with the goal of making easier the incorporation of functions implementing communication between learning objects and LMS. The tool extends the functionality of an HTML editor, so that the author of a web page has the possibility of adding communication-oriented predefined components at the stage of creation. |
534 ## - NOTA SOBRE LA VERSIÓN ORIGINAL |
Encabezamiento principal del original |
World Conference on E-Learnig in Corporate, Government, Healthcare & Higher Education (2007 oct. 15-19 : Québec) |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
E-LEARNING |
9 (RLIN) |
187480 |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
HERRAMIENTAS OPEN SOURCE |
9 (RLIN) |
252670 |
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Schiavoni, María Alejandra |
9 (RLIN) |
251700 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS |
Identificador Uniforme de Recursos |
<a href="http://goo.gl/0hRWwR">http://goo.gl/0hRWwR</a> |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS |
Identificador Uniforme de Recursos |
<a href=" http://catalogo.info.unlp.edu.ar/meran/getDocument.pl?id=802"> http://catalogo.info.unlp.edu.ar/meran/getDocument.pl?id=802</a> |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA SECUNDARIOS (KOHA) |
Tipo de ítem Koha |
Capítulo de libro |