An attractive way to teach programming (Record no. 848293)

MARC details
000 -LEADER
campo de control de longitud fija 03445naa a2200313 a 4500
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
campo de control AR-LpUFIB
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20240131171011.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija ta
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 230201s2009 xx dr 000 0 spa d
024 8# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código DIF006271
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen AR-LpUFIB
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor AR-LpUFIB
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Díaz, Francisco Javier
9 (RLIN) 18936
245 10 - MENCIÓN DEL TÍTULO
Título An attractive way to teach programming
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC.
Lugar de publicación, distribución, etc. ref_localidad@NULL :
Nombre del editor, distribuidor, etc. International Network for Engineering Education and Research,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2009
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 1 archivo (169,6 KB)
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Formato de archivo: PDF. -- Este documento es producción intelectual de la Facultad de Informática - UNLP (Colección BIPA/Biblioteca)
520 ## - RESUMEN, ETC.
Sumario, etc. In Argentina, the incorporation of ICTs (Information and Communication Technologies) to the classrooms is manifested in many different ways. In most of the cases, it is present when teaching of tools and products which are mainly oriented to Offimatics and Internet access. Although these tools are extremely necessary in today's world, they themselves are not sufficient to stimulate the interest of the students in ICTs. The schools that teach programming generally do so by means of traditional techniques, such as procedural languages, in the likes of Pascal or C, or event oriented visual languages, such as Visual Basic. This article presents a proposal to bring the new technologies to the classroom in an untraditional way. It consists of using personal robots for the resolution of problems by means of the development of algorithms written in Python. The robots which would be used have sensors and a digital camera, by means of which they allow to manipulate and program dynamic trajectories, and work on the images captured by them. On the other hand, the use of Python [1] allows to introduce free software philosophical concepts to students and teachers, an activity which the UNLP has been promoting for many years. [2][3][4] This proposal is based on the RobotEducation[5] initiative presented in the event “Latinamerican Academic Summit 2008” organized by Microsoft Research in the city of Panama. From this experience we will adapt the manuals and resources available to the particular characteristics of our region. This article explains the process of adequation and adaptation of the required teaching resources, as well as the update of the curricula in the involved schools. We will describe the pilot school selection mechanisms and the training process undergone by the teachers in order to implement this project in the classrooms. This is an innovative training proposal, in which complex knowledge such as problem resolution and programming are transmitted by means of simple tools and mechanisms which stimulate and promote the teaching process and the creativity of the students in the formulation of the activities to be performed with the robots.
534 ## - NOTA SOBRE LA VERSIÓN ORIGINAL
Encabezamiento principal del original International Conference on Engineering Education (15ta. : 2009 ago. 23-28 : Seúl, Corea del Sur)
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada TECNOLOGÍAS DE LA INFORMACIÓN Y DE LA COMUNICACIÓN (TICS)
9 (RLIN) 253294
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada ENSEÑANZA DE LA INFORMÁTICA
9 (RLIN) 253759
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada LENGUAJES DE PROGRAMACIÓN
9 (RLIN) 43382
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada ROBÓTICA
9 (RLIN) 32231
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada PYTHON
9 (RLIN) 254288
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Banchoff Tzancoff, Claudia Mariana
9 (RLIN) 252337
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Harari, Ivana
9 (RLIN) 251544
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Harari, Viviana
9 (RLIN) 252354
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme de Recursos <a href=" http://catalogo.info.unlp.edu.ar/meran/getDocument.pl?id=917"> http://catalogo.info.unlp.edu.ar/meran/getDocument.pl?id=917</a>
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA SECUNDARIOS (KOHA)
Tipo de ítem Koha Capítulo de libro
Holdings
Estado retirado Estado de pérdida Estado de daño No para préstamo Biblioteca de origen Biblioteca actual Fecha de adquisición Número de inventario Total de préstamos Signatura topográfica completa Código de barras Visto por última vez Precio de reemplazo Tipo de ítem Koha
      Disponible para préstamo Biblioteca Fac.Informática Biblioteca Fac.Informática 31/01/2024 DIF-A0618   A0618 DIF-A0618 31/01/2024 31/01/2024 Capítulo de libro

Powered by Koha