Incidence of a hypermedia educational material on the teaching and learning of mathematics (Record no. 849468)

MARC details
000 -LEADER
campo de control de longitud fija 02354naa a2200277 a 4500
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
campo de control AR-LpUFIB
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20240131171242.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija ta
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 230201s2019 xx dr 000 0 eng d
024 8# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código DIF007458
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen AR-LpUFIB
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor AR-LpUFIB
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Río, Laura Sombra del
9 (RLIN) 258472
245 10 - MENCIÓN DEL TÍTULO
Título Incidence of a hypermedia educational material on the teaching and learning of mathematics
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC.
Lugar de publicación, distribución, etc. :
Nombre del editor, distribuidor, etc. ,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2019
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 1 archivo (650,5 kB)
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Formato de archivo PDF. -- Este documento es producción intelectual de la Facultad de Informática - UNLP (Colección BIPA/Biblioteca)
520 ## - RESUMEN, ETC.
Sumario, etc. The use of hypermedia educational materials in education has gained relevance in recent years and is the object of numerous research activities. In the context of teaching and learning Mathematics, there are diverse works detailing their potential to improve both student learning and student attitude towards the subject. In this article, the results obtained through a case study carried out in a first-year course of Mathematics at a School of Engineering are shared, for which a hypermedia material was designed and then its impact in the classroom was analysed. To that end, a quanti- qualitative analysis framework was designed. An experience was carried out with two groups of students: one of these (n=101) used this material, and the other (n=111) served as control group. The students gave a positive overall assessment as regards to the experience carried out with the hypermedia material, but not to the extent expected. However, observations and the interviews carried out with the educators revealed that the hypermedia material positively contributed to several student learning aspects: it allowed using a mathematical software application as an exploratory tool and it promoted critical thinking among the students, who used the application to check their pen-and-paper work, using the semiotic representation conversions.
534 ## - NOTA SOBRE LA VERSIÓN ORIGINAL
Encabezamiento principal del original Journal of New Approaches in Educational Research, 2019, 8(1), pp. 50-57.
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada MATEMÁTICAS
9 (RLIN) 681
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada SOFTWARE
9 (RLIN) 147147
653 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--NO CONTROLADO
Término no controlado materiales de enseñanza
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Sanz, Cecilia Verónica
9 (RLIN) 251558
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Bucari, Nestor
9 (RLIN) 256474
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme de Recursos <a href=" http://catalogo.info.unlp.edu.ar/meran/getDocument.pl?id=2239"> http://catalogo.info.unlp.edu.ar/meran/getDocument.pl?id=2239</a>
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA SECUNDARIOS (KOHA)
Tipo de ítem Koha Capítulo de libro
Holdings
Estado retirado Estado de pérdida Estado de daño No para préstamo Biblioteca de origen Biblioteca actual Fecha de adquisición Número de inventario Total de préstamos Signatura topográfica completa Código de barras Visto por última vez Precio de reemplazo Tipo de ítem Koha
      Disponible para préstamo Biblioteca Fac.Informática Biblioteca Fac.Informática 31/01/2024 DIF-A1140   A1140 DIF-A1140 31/01/2024 31/01/2024 Capítulo de libro

Powered by Koha