MARC details
000 -LEADER |
campo de control de longitud fija |
02354naa a2200277 a 4500 |
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
AR-LpUFIB |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20240131171242.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
ta |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
230201s2019 xx dr 000 0 eng d |
024 8# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES |
Número estándar o código |
DIF007458 |
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN |
Centro catalogador/agencia de origen |
AR-LpUFIB |
Lengua de catalogación |
spa |
Centro/agencia transcriptor |
AR-LpUFIB |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Río, Laura Sombra del |
9 (RLIN) |
258472 |
245 10 - MENCIÓN DEL TÍTULO |
Título |
Incidence of a hypermedia educational material on the teaching and learning of mathematics |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
: |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2019 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
1 archivo (650,5 kB) |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
Formato de archivo PDF. -- Este documento es producción intelectual de la Facultad de Informática - UNLP (Colección BIPA/Biblioteca) |
520 ## - RESUMEN, ETC. |
Sumario, etc. |
The use of hypermedia educational materials in education has gained relevance in recent years and is the object of numerous research activities. In the context of teaching and learning Mathematics, there are diverse works detailing their potential to improve both student learning and student attitude towards the subject. In this article, the results obtained through a case study carried out in a first-year course of Mathematics at a School of Engineering are shared, for which a hypermedia material was designed and then its impact in the classroom was analysed. To that end, a quanti- qualitative analysis framework was designed. An experience was carried out with two groups of students: one of these (n=101) used this material, and the other (n=111) served as control group. The students gave a positive overall assessment as regards to the experience carried out with the hypermedia material, but not to the extent expected. However, observations and the interviews carried out with the educators revealed that the hypermedia material positively contributed to several student learning aspects: it allowed using a mathematical software application as an exploratory tool and it promoted critical thinking among the students, who used the application to check their pen-and-paper work, using the semiotic representation conversions. |
534 ## - NOTA SOBRE LA VERSIÓN ORIGINAL |
Encabezamiento principal del original |
Journal of New Approaches in Educational Research, 2019, 8(1), pp. 50-57. |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
MATEMÁTICAS |
9 (RLIN) |
681 |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
SOFTWARE |
9 (RLIN) |
147147 |
653 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--NO CONTROLADO |
Término no controlado |
materiales de enseñanza |
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Sanz, Cecilia Verónica |
9 (RLIN) |
251558 |
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Bucari, Nestor |
9 (RLIN) |
256474 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS |
Identificador Uniforme de Recursos |
<a href=" http://catalogo.info.unlp.edu.ar/meran/getDocument.pl?id=2239"> http://catalogo.info.unlp.edu.ar/meran/getDocument.pl?id=2239</a> |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA SECUNDARIOS (KOHA) |
Tipo de ítem Koha |
Capítulo de libro |