MARC details
000 -LEADER |
campo de control de longitud fija |
02425naa a2200277 a 4500 |
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
AR-LpUFIB |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20240131183143.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
ta |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
230201s2019 xx do 000 0 eng d |
024 8# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES |
Número estándar o código |
DIF007583 |
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN |
Centro catalogador/agencia de origen |
AR-LpUFIB |
Lengua de catalogación |
spa |
Centro/agencia transcriptor |
AR-LpUFIB |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Sandí Delgado, Juan Carlos |
9 (RLIN) |
258371 |
245 10 - MENCIÓN DEL TÍTULO |
Título |
Educational serious games as a service : |
Resto del título |
challenges and solutions |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
: |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2019 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
1 archivo (1,0 MB) |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
Formato de archivo PDF. -- Este documento es producción intelectual de la Facultad de Informática - UNLP (Colección BIPA/Biblioteca) |
520 ## - RESUMEN, ETC. |
Sumario, etc. |
Cloud computing is a distributed computing technology that facilitates access to the resources in a dynamic, scalable and highly available manner. One of its service models is SaaS (Software as a Service) which allows executing Web applications in a flexible and elastic way while offering collaborative characteristics. The integration of SaaS in educational environments promotes academic performance and facilitates knowledge management, allowing for storage, exchange, access and synchronization of information. On the other hand, educational serious games promote among the people involved: collaboration, communication, social abilities, critical thinking and problem solving. The main objective of this investigation is to analyze the challenges that SaaS, with its collaborative and multitenancy characteristics present to the execution of educational serious games. This is named ESGaaS - Educational Serious Games as a Service. The analysis was developed based on a review of the existing literature through the methodology known as Systematic Mapping Studies (SMS) which facilitated the generation of investigation questions, search strategies, key words and inclusion and exclusion criteria applied to identify articles in several sources. This investigation facilitated the development of a list of functional characteristics that the educational serious games will acquire when used as software for service. |
534 ## - NOTA SOBRE LA VERSIÓN ORIGINAL |
Encabezamiento principal del original |
Journal of Computer Science & Technology, 19(1), pp. 66-80. |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
JUEGOS |
9 (RLIN) |
40048 |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
COMPUTACIÓN EN LA NUBE |
9 (RLIN) |
254450 |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
SOFTWARE |
9 (RLIN) |
147147 |
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Bazán, Patricia Alejandra |
9 (RLIN) |
252565 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS |
Identificador Uniforme de Recursos |
<a href="https://doi.org/10.24215/16666038.19.e07">https://doi.org/10.24215/16666038.19.e07</a> |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS |
Identificador Uniforme de Recursos |
<a href=" http://catalogo.info.unlp.edu.ar/meran/getDocument.pl?id=2265"> http://catalogo.info.unlp.edu.ar/meran/getDocument.pl?id=2265</a> |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA SECUNDARIOS (KOHA) |
Tipo de ítem Koha |
Capítulo de libro |